Учені навчились зупиняти старіння клітин крові - 22 Жовтня 2013 - Все для вчителя || Все для учителя

Новини

Интернет реклама УБС

Головна » 2013 » Жовтень » 22 » Учені навчились зупиняти старіння клітин крові

07:35
Учені навчились зупиняти старіння клітин крові

Учені з університету Ульма (Німеччина) повідомили, що виявили молекулярний перемикач у стовбурових клітинах крові, що може стати ключем до вповільнення процесів старіння. Це дослідження, опубліковане 20 жовтня в журналі Nature, здатне допомогти в пошуку терапевтичних підходів, спрямованих на омолодження цих критично важливих стовбурових клітин і вповільнення процесів старіння.

У науковій статті йдеться про так званий сигнальний шлях Wnt, що регулює диференціювання й взаємодію між клітинами, збої в роботі якого пов'язані з розвитком різних захворювань, наприклад, злоякісних пухлин.

Спостерігаючи за мишачою моделлю й клітинними культурами гемопоетичних стовбурових клітин (ГСК), учені виявили, що у "старих" ГСК відбувається перемикання з нормальної моделі міжклітинної сигналізації (канонічної) на атиповий спосіб діяльності (неканонічний). Дослідники з'ясували, що цей перехід викликаний різким збільшенням експресії білка Wnt5a у вікових гемопоетичних стовбурових клітинах.

Коли вчені навмисно підсилили експресію Wnt5a у молодих гемопоетичних стовбурових клітинах, вони почали проявляти характерні ознаки старіння, і навпаки, при видаленні білка Wnt5a з ГСК мишей клітини отримували властивості молодих клітин.

Також в експериментах ученими було продемонстровано, що при різкому збільшенні рівня експресії білка Wnt5a активувався інший білок, який має назву Cdc42, що виявився ключовим у процесах уповільнення старіння стовбурових клітин. У 2012 році дослідники вже довели, що фармакологічне інгібування Cdc42 повертає назад процеси старіння й впливає на вікові ГСК таким чином, що функціонально вони починають поводитися як молоді.

21.10.2013 16:58, за матеріалами: МедПортал